Jultider!!!

Vilken j...a dag. Är verkligen mycké o göra på jobbet nu.
Idag ställde jag o Patrik in ett halvt ton strömming i kylen.
10 min senare så var det dax. Strömmingen var såld och det var bara o plocka ut den igen.
Och vem åkte på de om inte jag så klart.
Började imorse en halvtimme tidigare......vilket innebär 04.30.
För att sedan avsluta dagen en timme senare än vanligt......vilket innebär 16.00

FAN VAD JAG HATAR JULEN!!!!!


Efter jobbet var det dax för (snygg)Liza´s konsert i Kyrkan.
Jag, Minna, Teresa och Lars gick iväg för å titta.
Julsånger o diverse andra sånger framfördes.
Kvaliten på sångerna var väldigt varierande. Vissa väldigt bra och vissa väldigt mindre bra.
Trött som man var höll man på o somna imellanåt, men de stenhårda och väldigt träiga bänkarna höll en vaken.
Ibland hoppade man nästan till då det kom någon duktigt tjej som kunde sjunga.
Glädje, julsstämning och kyrka......vad mer kan man önska.
Ja, jag såg ju inte Liza direkt, hade ett fetthuvé precis framför.................men Liza var bra, som alltid!
U ROCK LIZA!!!!



Bara några dagar kvar till ledigheten......................YEAAHH!!!

Årets Julfest!!!

I lördags var det julfest med jobbet.......
Kl. 15.00 var vi några som träffades hos Alexander, för lite sill o glögg.
Gick sen vidare till HALTA LOTTAS KROG för att möta upp några andra.
Jag hade till kvällens ära rakat och klippt mig. Hade även linser på mig.
Vilket var jäkligt skoj när folk inte kände igen mig.
Bruno kom fram och presenterade sig för mig, och när jag märkte att han inte kände igen mig så drev jag lite med honom.
Han hade sen frågat vem den dryge som inte presenterade sig var........så jävla kul.

Efter HALTA bar det iväg till Gamlestan och bowlingen.
Vi var nog närmare 40 stycken som åt julbord och drack gott.
Efter maten skulle vi bowla...........De flesta var vid det laget ganska fulla.
Och en annan får väl sälla sig till det sällskapet.
Efter bowlingen splittrades det upp lite. Vissa gick ut och vissa åkte hem.
Själv blev man ju kvar till dem sista.

En riktigt rolig och annorlunda julfest måste jag säga.
En del skandaler som alltid, men en annan klarade sig  för att göra nått dumt.........

Söndagen tillbringades i soffan....
Henke fyllde år, men jag orkade inte släpa mig dit.
Var allt för dålig.
Självförvållat????


RSS 2.0