Vaken i natten...........

Jaha här ligger man i soffan vaken som vanligt...........
Varför kan jag aldrig somna när jag vill?
Borde tagit ett sömnpiller men nu är det försent.
Tar jag det nu så kommer jag springa runt som en zombie imorgon...
Och det känns det inte riktigt som jag vill.

Den enda fördelen med att jag är vaken är att tankar och funderingar snurrar runt runt runt i min skalle.
Bra eller dåligt?
Kanske inte alltid så bra, men det blir mycket nerskrivet i min *svarta* bok.
Tankar och dikter formateras.
Skratt och gråt utforskas.
Ångest exploateras.
Och en stor kopp te, invärteras.........
sen är det alltid en liten bit av mig, när jag klottrat ner någonting, som raderas.

Alltså när man klottrat ner en text/dikt så kommer lättnaden. Men också tomheten.
Då har man fått ur sig det man vill. Egentligen kanske berätta för någon.
Men så funkar det ju inte.
Vem ska jag ringa 3.20 på morgonen och babbla om mina känslor och tankar.
Vem ska jag ringa och väcka och låta lyssna på min skit?
Vem fan vill höra på det?

Ja vilket fall som helst.
Kära vänner, bekanta, släktingar mm
Här kommer i alla fall lite av det jag skrivit under natten.

Ensam i min mörka borg
sitter jag hopkurad och gråter
Smärtan är stark utav sorg
och mig själv jag aldrig förlåter

En blick, ett trauma, ja allt är tömt
Vem är jag att dömas?
Är mitt liv allt fördömt?
Eller kan det som varit glömmas?

Glädjen som varit är långt borta
Kärlek och lycka finns ej mer
Liv kan vara allt för korta
Det är det nog bara jag som ser

Att hoppas kan man alltid göra
Men hoppet försvinner ju först
Men det finns något jag helst av allt skulle vilja höra
Små vackra ord. Ja jag menar tröst.........

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De säger att tiden läker alla sår
Men den sätter bara sina spår
Åren, de bara går
Ja, tiden den bara slår o slår

Jag har gråtit mången tår
För så dåligt som jag mår
Känner jag att min väg är svår
Och att jag ensam i världen står

Varför kan det inte snart bli vår?
Slippa den iskalla ryggens kår
Hur vore det om jag får
Ett mycket bättre år i år............

RSS 2.0