Utcheckad från Dårarnas Paradis!!!

Jaha!!!
I fredags blev man utskriven från sjukan.
Lite för tidigt känns det som. 
Men psykohotellet var fullbelagt och min stackars säng behövdes till andra psykon.

Så nu får man gå ett halvår och knapra piller.
Fördelen med de här antidepressiva och ångestdämpande små rackarna är att man inte får dricka alkohol tillsammans med dem. Så festerna blir ju billiga framöver.

Tror jag ska börja knapra morötter. Fast jag är ju inte direkt någon jättefantast av morötter.
Men man vet inte, kanske man lär sig tycka om dem.
Fast då måste man ju gå omkring med en skalare hela tiden.
Och hur skumt skulle inte det se ut.

Mina kära päron kom ner till Göteborg och jag tog chansen och åkte med dem upp till härliga norrland.
1 vecka av slöande och vilande.

Nästa vecka börjar vägen tillbaka.
Möte med kurator och läkaren mm.
Då ska vi se om jag får ordning på mitt lilla liv.

På onsdag åker jag o morsan en sväng till stugan.
Hittade en bild från i vintras. Snart ser det ut så här igen.
Snöade här igår faktiskt.



Nää, dax o sova lite är ju en dag imorgon också.......
ha de

Mat i dårarnas paradis!!!

Ja ha. Lunchen ja.
Tror dem har paprika i ta mig fan all mat här inne.
Jag har sagt till att jag inte kan äta paprika men liks förbannat
så får jag ingen annan mat.
Men är man vegan, muslim eller glutenallergiker, ja men då får man annan mat.
Även i Dårarnas paradis är det skillnad på folk o fä.

Bläääää

Se upp för dårarna, dårarna stängs!!!

Jahaaa!
Idag har man haft besök utav Walle först och Henke sen.
-----MEN KÖP INTE MED ER MERA GODIS OCH GREJOR-----
Jag kommer ju bli fet som en julgris innan jag kommer ut härifrån.

Till helgen ska jag ut i det fria....
Tjerna kommer hit och hämtar mig i sin nyinköpta volvo.
Jag rullar......ja, gör jag snart också.
Sen så tror han att jag ska hjälpa honom o byta däck på bilen.
Säkert!!! Behövs en som övervakar och ser till att allt går rätt till också.
Och det blir jag...haha

Ska träffa kuratorn på onsdag igen. Blir nog bra.
Näää nu ska jag duscha av mig lite flens.......
tjingeling


Psycho!!!

Idag har varit en väldigt bra dag.
Först har jag pratat med kuratorn.
Sen så har jag haft besök utav Minna.
Och när Minna gick så kom Henke efter en halvtimme.
En alldeles underbar dag alltså.

Tankar & Funderingar Från Ett Dårhus!!!

Sitter o tittar ut mot en innegård, som jag gjort de senaste timmarna.
Funderar på livet och hur allt kunde bli så här.
Är detta början på något nytt?
Mina tankar är ledsna. Jag gråter inombords för att jag låtit det gå så här långt.

Är jag arg på den/dem som gjorde så att polisen kom och hämtade mig?
Eller finns det en lättnad för att någon förstod att jag verkligen behövde hjälp?
Svar: Både och
Klart att jag känner att något bra kanske är på väg att hända.
Men samtidigt en arghet & en ledsamhet för att jag inte tog mitt liv utan nu sitter här.
Allt hade varit så mycket lättare.

Nu kommer allt & alla få veta sanningen om mig.
Att jag har ljugit vänner & bekanta rakt upp i ansiktet.
Om och om igen.

Sitter här på psykavdelningen på Östra sjukhuset.
Lika ensam som vanligt men mot nya mål.
Känner mig piggare nu.
Men skulle jag åka hem och allt skulle vara som innan, så vet jag inte vad som kan hända.
Så stark är jag inte än.........
Livet och döden går för tillfället hand i hand. Vilket inte är okej.
Döden borde ju vara flera hundra meter bakom.

Har funderat rätt mycket, för det har jag tid med nu.
Jag har insett att jag borde sökt hjälp tidigare.
I och för sig egentligen inte jag som startat denna procedur heller, men någonstans där ute
finns en eller flera individer som gillar mig så mycket att de blev oroliga för mig.
Bra eller dåligt?

Jag säger så här............
Hade poliserna plingat på min dörr några timmar senare, så hade jag förmodligen inte funnits kvar.
Så nära var det. Hade t.o.m skrivit ett självmordsbrev.

Jag har alltid tyckt att självmord är en feg lösning. Kanske därför som jag inte riktigt vågade ta
steget utan sköt det framför mig hela tiden.
För tillfället känns det som den rätta lösningen, men imorgon är en annan dag.
Imorgon kanske jag tycker att rätt lösning är att kapa navelsträngen från denna värld.
Men jag har kommit så långt att jag förstår att jag behöver hjälp med mina tankar.
Och även med min ekonomi och mina vänner.
Jag behöver nu folk runt omkring mig och känna mig älskad.
Ensamheten gör ingen glad..........

Den väg jag nu ska vandra blir ingen lätt väg.
Förmodligen kommer jag gå ut i diket ett par ggr, eller snubblande stapla framåt.
Men hur det än går, får jag bara blicka framåt.
Ej ens titta bakåt.
Hinder måste passeras och får ej rundas.
Livets väg ska vandras ända fram till slutet.

Idag hade jag besök utav Tjerna o Henke.
Har väldigt splittrade tankar om besöken.
Klart jag är glad att de kommer o hälsar på, men samtidigt känns en tomhet och ledsamhet som inte går o beskriva.

Förstår alla verkligen hur dåligt jag mår egentligen?
Regnar ute gör det också.
Men det är väl som det ska vara. Han där uppe pissar på mig.

Hur ska jag kunna komma ut och allt är som vanligt?
Hur ska jag kunna möta alla?
Hur ska jag kunna börja om, som om ingenting har hänt?
Det går inte.
Jag måste stå emot, det vet jag.
Men hur gör jag?
En tår från kinden rinner ner
Säg vad består livet av mer?

Vilket Dårhus!!!

Fredag ja......och vad gör man
Finns inte jättemycket att göra här direkt.
Det finns ett pingisbord, ett hockeyspel och ett fotbollsspel.
Och såklart internet.
Men vem ska man spela med egentligen?
Är det inte bara psykon här?
Kalla det vad man vill, men det finns underliga personer här.
Och jag själv är tydligen en av dem.

Inte finns det femman heller. Så matchen imorgon mellan Sverige o Danmark får ses över internet.
Undra hur många psykon som ska sitta runt den lilla dataskärmen.

Idag är ingen bra dag. Jag hoppas Tjerna kommer o hälsar på.
Så kanske dagen blir lite roligare.

Har nu varit inlagd i 10 dagar. och tiden går så sakta.
Frågan är bara.......Får jag den hjälp jag behöver?
Vet inte riktigt men en dag i taget så får vi se.

För dem som inte vet så ligger jag inlagd på Östra sjukhusets Psykavdelning 363....

Ha de gott så länge.....

RSS 2.0