I ett mörker

Idag är det onsdag. En helt vanlig dag mitt i veckan för de flesta människor.
Men för mig är det ingen vanlig dag. Idag är en dag som allt är skit. Och man helst av allt bara vill försvinna bort.
Ångesten som knackar på min dörr av betong. Tankar och funderingar som virvlar runt i min skalle som värsta tornados. Vem är jag? Vad gör jag? Varför finns jag?
Frågor som söker svar, men som inte besvaras just idag. just nu.
Utan ett kallt mörker stänger ute all värme i min skalle. Och istappar hänger klasvis från mitt hjärta.
Idag är det tufft. Det är jobbigt och mörkt. Men man kämpar trots att man har uppförslut.
För idag är ingen vanlig dag.
Det är onsdag, men inte vilken onsdag som helst......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0